Mullkile on surnud, elagu mullkile!

Mullkile kui üks tuntumaid pakkevahendeid astub uude ajastusse ja muutub keskkonnasõbralikuks
Nagu paljudel suurtel leiutistel, on ka mullkile saamislugu juhuslik. 1957a otsustasid paar USA inseneri liimida kokku kaks dušikardinat ja hakata saadud toodet tapeedina müüma. Selle asjaga väga hästi ei läinud. Küll aga selgus, et uude "tapeeti" saab turvaliselt pakkida asju. Tootma hakkas materjali USA ettevõte Sealed Air Co, registreerides kaubamärgiks Bubblewrap. Ülejäänu on juba ajalugu.

Nüüd 50a hiljem on otsustanud, vahepeal üheks maailma suurimaks pakenditootjaks tõusnud, Sealed Air mullkile taasleiutada. Miks? Sest saab paremini ja säästlikumalt. Kuidas?

Mullkile, mis on äärmiselt efektiivne kaubakaitsevahend, võtab palju ruumi nii laos kui transpordil. Sest enamik hoitavast- veetavast mahust on õhk, mida veetakse ja ladustatakse. Nii on näiteks mullkilega täidetud suurel veoautol ainult sadakond kilo kilet. Hoogne õhuvedu aga tähendab suurt CO2 jalajälge. Teises otsas on aga kliendid, kelle prügikastid täituvad õhuga. Mida tuleb jällegi ära vedada ümbertöötlusesse. 
Samuti mullkile ehk õhu ladustamine on tülikas ja kallis. 
Senisel mullkilel on ka see viga, et kui mull juba suurt survet saab ja katki läheb, siis katki ta ka jääb. 

Sealed Air on uue mullkile kotseptsioonis lähtunud asjaolust, et õhku on meil pea kõikjal tasuta käes. Seega oleks kasulikum kile ja õhk kokku viia just seal, kus pakkimine toimub. 

On loodud uus mullkile, kus kile tuleb ilma õhuta rullis ja kompaktse agregaadi abil saab iga pakkija ise teha just niipalju mullkilet kui parasjagu vaja läheb. Säästlik ja paindlik lahendus. Seda nii pakkija kui keskkonna seisukohalt.

Lisaks säästule annab uus mullkile parema kitse. Seal kus tavamull puruneb, uus amortiseerib ja taastab oma kuju.

Ka prügi on vähem, sest uus mullkile on lihtsalt õhust tühjendatav ja ainult kilena ümbertöötlusse suunatav.  

Last but not least: enamus uuest mullkilest on juba ümbertöödeldud materjalist.

Asjal on ka halb külg - enam mullkile ei prõksu kui seda pigistada. Youtube on juba täis sellekohaseid kurbi järelhüüdeid :) 

WSJ artikkel sellel lingil

Meie masinatega saate tutvuda siin. Kõik küsimused teretulnud tel 5024252

Eelmine
Kas paber- või plastkott?
Järgmine
How to solve the plastic packaging paradox BBC By Tim Harford